Yukarıda görüdüğünüz Thy'nin açtığı konkurda verdiği (yaratıcı?) brief. Şimdi bu briefi ve briefi alan ajanslardan birinin konkura yaklaşımını inceleyeğiz sevgili patatesler.
"Briefimizi 2. sayfada göreceğiniz anahtar kelimelerle yine aynı sayfada belirlenen digital alanlara dağılmış biçimde bulacaksınız. Ajansın araştırmacı yapısının seçimimizdeki önemli kriterlerden olduğunu hatırlatmak isteriz. İstenilen çalışmaları 2 haftalık hazırlık süresi sonunda bizlerle paylaşmanızı bekliyoruz. Saygılarımızla."
2- Bulmaca şeklinde gelen bir brief hem de 2 haftalık hazırlık bir süresi, 2 haftalık çalışma sonucunda ne kadar yaratıcı bir iş bekleniyor? Bu işin stratejisi ön araştırması yok mu yapılmacak mı? Böyle bi brief'in hele ki THY'nin Türkiye'nin en büyük firmalarından birinin kendi dijital konkuruna belirlediği süre gerçekten içler acısı. 2 haftalık bir çalışmadan ne kadar özgün, yaratıcı?, uygulanabilir, verimli,.... bir çalışma bekliyorlar.
Birde briefi çözen 41? 29!'un bloğuna bakalım, brief nasıl birşeymiş, nasıl çözmüşler.
"Sizi anlayan biriyle flört etmek her zaman daha zevklidir, değil mi?Bizce de.
Brief’in parçalarını birleştirirken, brief’in mindmeister, google docs ve gmail kısımlarında bir eksiklik olduğunu gördük. İşte bizce bulmacanın en eğlenceli kısmı brief’in bu zorluğu ile karşılaşınca başladı.
Yüklenen jpeg’lerin isimlerini, mindmeister’a son 18 saatte yüklenen girdilerinin ID’lerini, brief dokümanının altında yazan kodun kombinasyonlarını ve en çok kullanılan şifreleri brute-force ile deneyerek thybrief@gmail.com’un şifresine ulaşmaya çalıştık. Başarılı olamadık.
Şifreyi bulmaya çalışırken “biz olsaydık n’apardık” sorusunu kendimize sorunca, cevap aklımıza kendiliğinden geldi.
Gmail hesabının şifresi, thybrief.blogspot.com’un kaynak kodunda gizliydi. İlk denememizde gmail hesabına giremeyince biraz üzüldük. Kaynak kodunda “haydar1453” adlı satır, hesabın şifresi olmalıydı. Girmemiz gerekiyordu. Ama friendfeed’e aynı şifre ile girince doğru yolda olduğumuzu anladık......"
41? 29!
3- Alaahım ne kadar da sevgi dolular olası müşterilerine karşı. (Sizi anlayan biriyle flört etmek her zaman daha zevklidir, değil mi?Bizce de.)
4- Brief'in veriliş tarzından hoşlanmışlar, bu sadece bir zaman kaybı değil mi? 4 saat brief'in ne olduğunu anlamaya çalışmaktansa, briefi insan gibi alıp o saatleri çalışmaya ayırabilseydiniz sizin için daha faydalı olmayacak mıydı?
5- 2 hafta boyunca 7/24 çalışıp, her gün sabahlamak sizi ne kadar yaratıcı!? yapacak? Yoksa baya alıştık mı sabahlamaya artık kimse şikayet etmiyo, herkes çok mutlu, dünya çok güzel bir yer. Hem dünyada yapılan binlerce güzel iş örneği var, internetlerimizde açıksa gelsin copy paste yaratıcılıklar.(bunu genel olarak Türkiye reklam sektörü için de söylüyorum.) E mecburen.
6- thybrief@gmail.com'un şifresini kim neden "haydar1453" olarak belirlemiş merak ediyorum.
Şimdi de (yaratıcı?) brief'in Flickr ayağına bakalım.
7- Yukarıda THY'nin "yaratıcı" briefinden bir örnek görüyoruz. THY "Ajanslarlan Beklenenler" derken ne demek istemiş? "Ajanslardan beklenenler" mi demek istemiş yoksa "Ajanslarlan" diye bi kelime mi var benim bilmediğim. Peki neden kimse buna bir yorumda bulunmamış. Ben çok mu zekiyim bi tek ben mi fark ettim bu hatayı, yoksa müşterilerden gelen yanlış brieflere o kadar alıştık ki artık görmezden mi geliyoruz?
Ben şimdilik bu kadar diyorum, gözümden kaçmış başka hatalar da kesin vardır. İşi olmayıpta ilgilenen varsa yazsın. Konkura katılan ajanslara kolay gelsin, umarım gerçekten yaratıcı ve verimli işler yaparlar ve bütçe nedeniyle konkuru kaybetmezler.
Az flashlı internetler dilerim.
11 yorum:
yuh
süper komik buldum bütün bunları, sonra 41-29'un sahipleri gozumun onune geldi ve bir kez daha eglendim :)
41 29'un yaptığı şey sanayi casusluğuna girmez mi? Türk Hava Yollları'nın bütün iletişim hedeflerini, stratejilerini kendi bloglarında brief'le birlikte afişe etmeleri suç teşkil eder mi etmez mi? Bir hukukçu olsa daa soorabilsek...
Briefi internetlere koyan THY'nin kendisi ama, bilemiyorum walla. Hem sadece 41?29! değil diğer ajansların da bloğunda briefle ilgili detaylar ve konkura nasıl çalıştıklarına dair bilgiler veriliyo. Ben ilk 41?29!'un bloğunu gördüm onu yazdım, http://www.thykonkur.com/ (voden dijital ajans) diye birşey de var.
Diğer siteden alıntılar:
1. Haftasonu İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaydık. Seyahat eden insanlarla çok keyifli sohbetler ettik, harika bilgiler, güzel ipuçları topladık.
2. Özellikle THY ile uçmuş olan yolcuların keyifli tavırları, yolculuklarından memnun pozitif halleri bizi çok etkiledi.
3. Güzel bir Cumartesi ve biz keyifle konkur çalışmaya devam ediyoruz.
Kusacağım.
Şekerim, ecifim, bir tanem... Hint Kumaşı'nda konkura davet edilen ajansların listesi mevcut. Yanlış hatılamıyorsam Rabarba, Ping, 41-29 ve Voden. Sayfadan kontrol edebilirsiniz. En hızlı davranan Voden olmuş:) 17 Haziran Çarşamba günü bloglarında ilk post basılmış:))) arkasından da tabi 41-29 geliyor... Tabi ayrıca Mooka gibi "ben de gireceğim, banane" diyen ajanslar(!)da var. Ama onları tam çözebilmiş değilim:)
gerçek mi bu?
Türk Hava Yolları Global Dijital İletişim Konkuru'na ilk gün davet edilenler arasında biz de (Euro RSCG 4D) varız. Konkur briefinin en az briefi toplama süreci kadar zekice planlanmış bir başka unsuru Türk Hava Yolları'ndan gelen konkurun online itibar yönetimi isteğiydi. Bu konu ile ilgili olarak www.tk849.com ekseninde çalışmalara başladık.
www.tk849.com, Twitter, Friendfeed ve Facebook üzerinden "konkur süreçlerinde markaların oluşturdukları briefin yaratıcılığının, ortaya çıkan iletişim çalışmalarına etkisi" ile ilgili sorularını yöneltenler Levent Erden ile bu konu hakkında sohbet etme fırsatı yakalıyor.
@plush
Kimse ajansta sabahlamasın istiyorum. Kolay gelsin.
Kim kiminle tassak gecmis anlamadim! :)
Kim kiminle tassak gecmis anlamadim! :)
Yorum Gönder