8 Temmuz 2009 Çarşamba

210 Ev hanımı kafası


İnsanların Petek Dinçöz yada Oprah gibi ünlüleri neden beğendiğini anlamaya çalıştım düşündüm düşündüm ve buldum. Ev hanımı kafası!

"Ev Hanımları Dikkat...Tuzruhu-Çamaşır suyu karışımı hasta ediyor!!!

Evlerindeki fayans, mermer ve marley gibi cisimleri beyazlatmak için tuzruhu ve çamaşır suyunu karıştırarak kullanmanın sağlık açısından büyük tehlike oluşturduğu bildirildi.
Atatürk Üniversitesi (AÜ) Aziziye Araştırma Hastanesi Göğüs Hastalıkları Bölüm Başkanı Prof. Dr. Metin Görgüner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ev hanımların, mermer, fayans ve marleyleri parlatma uğruna yaptıkları çamaşır suyu ve tuzruhu karışımının çok zararlı olduğunu söyledi.

Görgüner, çamaşır suyu ve tuzruhunun karışımı sonucu yoğun şekilde klor gazının açığa çıktığını belirterek, şunları kaydetti:

"Tuzruhu ve çamaşır suyunun karıştırılması sonucunda oluşan klor gazı, fayans, mermer ve marley gibi maddeleri parlatmada çok etkilidir. Özellikle ev hanımları temizlik yaparken, tuzruhu ve çamaşır suyunu karıştırmamaya dikkat etmedirler. Ev hanımları temizlik yaptıkları sırada kendilerine verdikleri zararı göz ardı ediyorlar."

Klor gazının hava yollarında suyla birleştiği zaman hidroklorik asit haline geldiğini anlatan Görgüner, "Hidrolik asit en kuvvetli asitlerdendir. Bu asit, solunum yollarında çok belirgin hasara yol açar" diye konuştu."

Ev hanımlarındaki sürekli temizlik yapma isteğini şimdi anlayabiliyorum, her sabah sabah Seda Sayan'ı şimdi anlayabiliyorum, kosla oksi ekşını, temizlik yaparken mutlu olmayı, bütün gün evde durup yine de sürekli gülebilmeyi, altın günlerini, börekleri, çörekleri, cam silerken korkmadan camdan sarkmayı, Ece Erken'le Mavi Şeker'i,... hepsini şimdi anlayabiliyorum.

Çamaşır suyu bazlı Ev Hanımı Kafası!

Hiç yorum yok: